יום שישי, 22 באפריל 2011

Eroii Inimii





UN LUCRU DE PRET  - DAVAR BAAL EREKH

RABASH – DE CE INTREBAM 4 INTREBARI IN NOAPTEA DE PESACH. PG 112

CAEODATA DAM UNUEI PERSOANE, ADAM,
UN LUCRU IMPORTANT,
SI DACA STIA SA-L APRECIEZE
AR FI AVUT MARE PLACERE PRIN EL.

DAT FIIND CA NU STIE
CE VALOROS ESTE ACEST LUCRU,
OMUL NU SE BUCURA
DECAT IN MASURA IN CARE
II DA IMPORTANTA.

DE EXEMPLU
OMUL CUMPARA UN LUCRU, O CARTE,
CARE NU E CHIAR FRUMOASA IN EXTERIOR,
SI ACEASTA CARTE RETIPARITA
INTR-O EDITIE NOUA
A COSTAT MAI SCUMP,

SI DAT FIIND CA NU AVEA BANI,
EL CUMPARA EDITIA VECHE,
MAI IEFTINA,
DESPRE CARE NICI VANZATORUL
NU SE PRICEPE
CA E MAI IMPORTANTA SI MAI VALOROASA,

MAI APOI CINEVA
VENI SA-L VIZITEZE,
SI VAZAND CARTEA, II SPUSE:
"ACEASTA CARTE A FOST EDITATA
INAINTE CU 300 DE ANI,
SI EA VALOREAZA O AVERE DE BANI,
EXISTA DOAR 3 VOLUME CA ACESTA
IN LUME!".

SI ACUM,
CAN A AUZIT,
CE VALOROSA ESTE CARTEA  
INCEPE SA SE BUCURE DE EA.







DARA BA SHUK 
LOCUIESTE IN PIATA
Din CARTEA ZOHAR LAAM.
PARASHAT BEHUKATOH.

Un om ce iubeste o femeie,
Si ea locuieste in piata
Blanarilor, prelucrand pieile,
Si cu miros urat:

Daca Ea nu era
El nu ar fi intrat in piata aceea 
Niciodata.

Dat fiind ca ea sta
acolo
Piata blanarilor
Este in ochii lui
Ca un bazar de parfumuri
Cu tot ce e mai bun
Aflat intransul.






SVIVAH TOVAH, UN MEDIU BUN 
BAAL HASULAM – MAAMAR HAHERUT, LIBERTATEA,
MEDIUL CA FACTOR DECISIV
HASVIVAH KEGOREM


A.

DESPRE UNUL  
CARE A MOŞTENIT
O BATERIE DE SAMANTE,
GRANE,  
DE LA TATĂL SĂU, 
SI ASTFEL
VA PUTEA PRODUCE DIN ACEST PUŢIN - 
MII ŞI MII...



DAR TOTUL VA DEPINDE
NUMAI SI NUMAI  
DE ALEGERA MEDIULUI
PENTRU CULTURA PROIECTATA, 
ADICA – UN PAMANT FERTIL,


CARE ARE
TOATE SARURILE
SI MATERIA PRIMA
 NECESARE NUTRIRII GRAULUI
DIN BELSUG, NELIMITAT.








B.

TOT ASTFEL
IN MUNCA SPIRITUALA
TREBUIE SA IMBUNATATIM
CONDITIILE MEDIULUI
PENTRU A  CRESTE 
SI A NE DEZVOLTA.



ASTFEL INTELEPTUL
VA FACE BINE
ALEGAND TOT CE ESTE MAI BUN,
SI VA FI RASPLATIT,

IAR PROSTUL,
VA LUA ORICE
II VA APARE IN CALE,
FARA ALEGERE,
ASTFEL VA GASI
DOAR ESEC.

C.


IATA,
CALITATEA SI SPIRITUL
DEPIND DE ALEGEREA MEDIULUI,
HA'SVIVAH,
PENTRU SEMANAREA GRAULUI.

INSA DUPA SEMANAREA
IN LOCUL ALES,

FORMA DEFINITIVA
A GRAULUI,
 ESTE DEJA HOTARATA,  
POTRIVITA CU CALITATEA
CONFERITA
DE COMUNITATE*.


·                                                               DE ACEEA,
ORICINE SE STRADUIESTE
IN VIATA SA,  
·                                                               SI ALEGE UN ANTURAJ
·                                                               DIN CE IN CE MAI BUN –
·                                                               ESTE VREDNIC SA FIE LAUDAT SI RASPLATIT.

SI NU PENTRU GANDURILE
SI FAPTELE SALE BUNE,
CARE AU LOC,  IN MOD ABSOLUT,
 FARA ALEGEREA LUI,
CI PENTRU EFORTUL NEINTRERUPT
DE A GASI
 UN MEDIU TOT MAI BUN,
CARE IL CONDUCE
LA GANDURILE SI ACTIUNILE
DORITE.






TRANDAFIRI

SHOSHANIM – DIN CARTEA ZOHAR, PARASHAT SHEMOT,
MAAMR DODI LI VE ANI LOH HA ROEH BE'SHOSHANIM


 CE SUNT
TRANDAFIRII,

GHIMPII SE GASESC
INTRINSII



DE NU ERAU TEPOSI…
FARA
DE GHIMPI,

ROZELE.
NU POT TRAI…







mai sus vedeţi cartea Ohr ve Nekudah - Lumină şi Punct
ce conţine literele alfabetului ebraic,
şi texte potrivite cu fiece literă - extrase din texte originale de kabala,
ce iclud Cartea Zohar şi comentariile lui Rav, Dr M. Laitman.
urmează traducerea cărţii în întregime.
24-09-2011, prima zi de ploaie în Natanya.



57. *şi astfel vei înţelege întunericul şi deşertul,
uscăciunea,
apărute în această generaţie,
cum nu s-au mai văzut niciodată
pînă la generaţia noastră.

Şi acest lucru se datorează faptului
că şi cei care se consideră devotaţi Creatorului
au renunţat la studiul secretelor Torei -  
Stiinta Cabala.
 Baal ha Sulam - Prefaţa Cărţii Zohar





Sachar ruhani - Răsplata spirituală
Shamati, art 201, Ruhaniut ve Gashmiut

Noi vedem,
în ce privește cele materiale,
Sunt multe persoane
Care muncesc cu mare hărnicie,
chiar fiind in pericol de moarte,

Iar în cele spirituale,
Fiecare om are grijă
De sufletul propriu,
Cu o pază strictă
și control minuţios.

și de asemenea,
în materialitate,
omul poate munci
deși nu i se plătește
potrivit cu efortul depus.

În schimb în spiritualitate,
Omul nu poate accepta să muncească
decât fiind sigur
de răsplata exactă,
meritată,
în schimbul muncii depuse







....oricine e sfătuit să studieze ştiinţa CABALA,
care este înveşmîntată în denumirile Creatorului, HaKadoş Baruch Hu, şi atunci binenţeles că va putea să-şi îndrepte
mintea şi inima
spre Creator, Ha-Boreh Yitbarach, în timpul studiului, fără efort. Şi chiar dacă este greu la studiu.
Deoarece studiul subiectelor acestei Ştiinţe, şi Creatorul, sunt unul şi acelaşi.
Şi acesta este un lucru foarte simplu.

Vai de cel care determină spiritul lui Mesia să dispară şi să nu se mai întoarcă în lume. Ei fac ca Tora să fie uscată, şi ei nu vor să depună nici un efort în studiul Cabalei. Aceşti oameni fac să dispară izvorul Înţelepciunii, care este reprezentată de litera Yod din numele Y H V (H)-. Şi va dispare Spiritul lui Maşiah, spiritul Divin, spiritul Hochmah şi Binah, spiritul sfatului( ruah haeţah) şi al eroismului-gvurah, spiritul ştiinţei-daat, şi „Yirat Ha_Boreh”, sau „teama plină de respect”-yirah, faţă de Creator.
Şi a spus Elokim, Creatorul: să fie Lumină, aceasta este Lumina Iubirii, iubirea de fapte bune, ahavat-hesed, cum spune textul scris „dragoste veşnică te-am iubit”. Şi despre acest lucru s-a spus, dacă veţi trezi şi veţi inteti iubirea pînă ce va dori... aceasta este iubirea lipsită de interesul propriu de a fi răsplătită.
Şi dacă yirah şi iubirea este de dragul unui premiu, aceasta se numeşte sclava ...sclava care-şi va moşteni stăpîna.

MINTEA DIN INIMĂ
PE CALEA CUVINTELOR ŞI A LITERELOR ATINGEM ACEST NECUNOSCUT, NUMIT „LUMEA SPIRITUALĂ”

MINTEA DIN INIMA


TIKKOUN



GLOBUL PĂMÂNTESC ATRAGE
KADUR HA ARETZ MOSHECH
RAV LAITMAN, DINTR-O CONFERINŢĂ: 31.10.2006

MATERIA CREAŢIEI
ESTE TOATĂ NUMAI „DORINŢĂ DE A PRIMI” -
RATZON LEKABEL.
DORINŢĂ DE A SE DELECTA,
MATERIE CE ATRAGE SPRE SINE.

GLOBUL PĂMÂNTESC ATRAGE,
PLUSUL ATRAGE PE MINUS,
TOATE FORŢELE ŞI CÂMPURILE MAGNETICE,
SUNT TOT FELUL DE FORŢE DE ATRACŢIE.

BA CHIAR ŞI GÂNDUL NOSTRU
ESTE O FORŢĂ CARE ATRAGE.
CĂCI OMUL,
FIIND CU TOTUL O MATERIE CE ATRAGE,
VREA MEREU,
DORIND SĂ SE UMPLE DE SATISFACŢIE.

ŞI TOTDEAUNA ÎN SUBCONŞTIENTUL SĂU,
FACE SOCOTELI, DESPRE CE E SPRE BINELE SĂU,
CUM SĂ SE ÎNDEPĂRTEZE DE PERICOL,
ŞI CUM SĂ-ŞI APROPIE CEVA FOLOSITOR.


PĂMÂNTUL ŞI-A DAT ROADELE 
NATAN HA ARETZ IEVULAH
DIN SCRISORILE, IGROT, LUI RABASH

PĂMÂNTUL DĂ ROADE
ŞI PRIMEŞTE PUTERI
DE LA PLOAIE, DE LA VÂNT, DE LA SOARE.

DACĂ ÎI LIPSEŞTE VREO FORŢĂ
DIN CELE CE ÎI SUNT NECESARE,
ATUNCI NU ARE,
ŞI NU DĂRUIEŞTE,
NU PRODUCE NIMIC,
ŞI OAMENII NU POT AVEA PLĂCERE.

CI, DOAMNE FEREŞTE,
POT AJUNGE LA NIMICIRE, DIN CAUZA FOAMETEI,
DACĂ PĂMÂNTUL NU-ŞI VA DA ROADELE.

ÎNSĂ CHIAR PRIN FAPTUL
CĂ OMUL ARĂ ŞI SEAMĂNĂ ŞI COSEŞTE ŞAMD,
ATUNCI PĂMÂNTUL ÎI RĂSPUNDE OMULUI CU ACEEAŞI DRAGOSTE,
DACĂ OMUL LUCREAZĂ PĂMÂNTUL,
ATUNCI ŞI PĂMÂNTUL
ÎL RĂSPLĂTEŞTE.


PLOAIE IN AVERSE
MATAR AL HA ARETZ
 BAAL HA-SULAM, DIN CARTEA PRI HACHAM- SIHOT PAG 126

AŞA CUM I SE TRIMITE PLOAIE,
ŞI PĂMÂNTUL NU ESTE ÎN STARE SĂ SIMTĂ
CINE ÎI TRIMITE PLOAIA,

TOT ASTFEL OMUL,
NU ESTE ÎN STARE SĂ SIMTĂ, ÎN NICI UN CAZ,
PE CEL CE I-A TRIMIS GÂNDUL,
CĂCI NU-L VA PERCEPE
MAI NAINTE DE A FI INTRAT
ÎN DOMENIUL CREIERULUI SĂU IMAGINATIV .

ŞI DEOARECE SE AFLĂ ÎN POSESIA LUI,
I SE PARE CĂ FACE PARTE DIN ESENŢA SA.





CORECTAREA NATURII - TIKUN HA TEVAH
DINTR-UN ARTICOL DE RABASH

NATURA NU POATE FI TRANSFORMATĂ,
ÎNSĂ OMUL POATE FOLOSI NATURA
PENTRU LUCRURI CARE ADUC LUMII CORECTARE
TIKUN LA OLAM.

ADICĂ FOLOSIM FIECARE ÎNSUŞIRE
ASTFEL ÎNCÂT SĂ ADUCĂ LUMII CORECTARE.
ŞI NU SĂ DISTRUGĂ LUMEA,
PRECUM STAU LUCRURILE ÎN LUMEA MATERIALĂ.

DE EXEMPLU, SE ŞTIE CĂ FOCUL ESTE DISTRUGĂTOR,
ŞI DACĂ ESTE UN INCENDIU PE UNDEVA
FOCUL ARDE ŞI DISTRUGE ATÂT FIINŢE CÂT ŞI AVERE.

DAR CU TOATE ACESTEA,
DACĂ NE FOLOSIM DE FOC UNDE ESTE NEVOIE,
FOCUL  NE LUMINEAZĂ NOPŢILE,
IARNA FOCUL NE ÎNCĂLZEŞTE CASA,
FOCUL FIERBE HRANA,
ŞI AŞA MAI DEPARTE.

AŞADAR,
CHIAR ŞI LUCRUL CEL MAI DĂUNĂTOR,
DACĂ NE FOLOSIM DE EL PE CALEA NUMITĂ
CORECTARE, TIKUN,
VA ADUCE LUMII PLĂCERE,
ŞI LUMEA NU VA MAI FUGI DE FOC.



BĂCANUL DĂ PE DATORIE
HA HENVANI MAKIF.
ARTICOLUL PACEA – HA SHALOM, BAAL HASULAM.


TOTUL SE DĂ ÎN GARANŢIE,
ŞI O FORTĂREAŢĂ E ÎNTINSĂ PESTE TOATĂ VIAŢA.
MAGAZINUL ESTE DESCHIS ŞI VÂNZĂTORUL DĂ PE DATORIE,
ŞI CAIETUL ESTE DESCHIS ŞI MÂNA SCRIE,
”VE-HAPINKAS PATUACH VE HA-YAD KOTEVET”,
ŞI ORICINE DOREŞTE, SĂ VINĂ SĂ ÎMPRUMUTE

ŞI CREDITORII RECUPEREAZĂ FRECVENT, ZI DE ZI,
ŞI ACHITĂ DATORIILE,
CU ŞTIREA
SAU FĂRĂ ŞTIREA OMULUI,
ŞI AU PE CE SĂ SE BAZEZE
ŞI JUDECATA ESTE JUSTĂ
ŞI TOTUL ESTE CORECTAT PENTRU OSPĂŢ.
”VE HA DIN - DIN EMET,
VE HAKOL METUKAN LE SEUDAH”.










NEFILAT ERECH - DEVALORIZARE
RABASH, GRADATIILE SCĂRII, DARGOT HASULAM

ÎN PRIVINŢA DEVALORIZĂRII ÎN LUMEA MATERIALĂ,
IATĂ, VEDEM UNEORI
CĂ SE ANUNŢĂ:
AURUL A CĂZUT ÎN LUME.
ADICĂ ŞI-A PIERDUT DIN VALOARE,
ŞI NU ESTE ATÂT DE IMPORTANT
CUM AR TREBUI SĂ FIE.

TOT ASTFEL ÎN SPIRITUALITATE,
DACĂ SPIRITUALITATEA NU ESTE APRECIATĂ
LA VALOAREA EI ADEVĂRATĂ,
ATUNCI NU SE PLĂTEŞTE PENTRU EA
PREŢUL MERITAT. 



Dr M LAITMAN raspunde la intrebarea despre importanta
Pildelor si Fabulei in Cartea Zohar, in Intelepciunea Cabalei:


"Orice ar spune o persoana aflata in Lumea Spiritula, Divinitate, Kdushah, sau in Dorintza de a Darui, el spune din cunoasterea sa inalta, Hasagah, din interiorul dorintei sale de a primi, deja transformata in divinitate, in dorinta de a darui, tchunat ha hashpaah,
Atunci el simte astfel, si ceea ce simte este expresie a Divinitatii aflate in interiorul sau, si el iti transmite ce simte in forme care nu se nasc dintransul. nu vin stam de la sine, ci : aceasta forma a Divinitatii care acum  s-a dezvaluit in el - invita acest desen, acest tablou, si atunci el ti-o transmite,
si de aceea noi trebuie sa ne atasam si sa folosim, si aplicam,  toate aceste PILDE, si daca  nu le intelegem pe moment, eu iti promit ca va veni vremea cand si tu vei intelege. in sfarsit.
si tu vei ajunge pe acelasi loc, pe acea treapta, si atunci vei avea in tine aceeasi pilda, exact acelasi tablou. aceeasi forma si aceeasi expresie.


de aceea ei se inteleg intre ei - inteleptii cabalei - noi nu ii intelegem!.


!!!Insa in masura in care tu te lipesti de spusele lor, asta este totul, aceasta determina totul....
INTELEPTII CABALEI, MEKUBALIM, nu gresesc!. Acest lucru se cheama "Deasupra Ratiunii, Le Maala Me ha Daat".






אוכל של אמא

OKHEL SHEL IMAH 68
RABASH – SHLAVEY HASULAM

MAMA CARE DĂ COPIILOR EI DE MÂNCARE,
CU TOATE CĂ ESTE ISTOVITOR
SA CUMPERE SI SA PREGATEASCĂ PRODUSELE
PENTRU A CREA PREPARATE GUSTOASE,
CU TOATE ACESTEA EA ÎȘI HRĂNEȘTE COPIII.

DAR TREBUIE SĂ DISTINGEM ÎNTRE CELE 2 ACTIVITĂȚI:
PRIMA, CEA DE CARE SE POATE LIPSI,
A DOUA, ACTIUNEA LA CARE NU AR VREA SĂ RENUNȚE,
DECI,
SĂ CUMPERE PRODUSELE ȘI SĂ PREGĂTEASCĂ MESELE,
SĂ FIE GUSTOASE SAMD
LA ACESTEA AR FI RENUNTAT,

PRECUM VEDEM LA OAMENII BOGATI
UNDE SUNT AJUTOARE CARE FAC CUMPARATURILE,
SI AU BUCATAREASA,
ASTFEL VEDEM CA SI MAMA
POATE SA RENUNTE LA ACESTE MUNCI,
INSA,
A PRIVI COPIII
CUM MANINCA,
LA ACEASTA EA NU POATE SA RENUNTE,

CU TOATE CA MAMA,
IN TIMP CE PRIVESTE
COPIII MANCAND,
EA NU MANANCA,
CI UITA DE SINE IN ACEASTA SITUATIE,
SI ARE PLACERE DOAR PRIN A VEDEA
CUM MANANCA  COPIII EI.

SI NICIODATA O MAMA NU SE VA GANDI,
OARE CE AM DE CASTIGAT DIN ACEST FAPT
VAZIND PE MICUTII ACESTIA PAPAND,

SI EA NU DORESTE NIMIC IN SCHIMB,
NICI LUMEA DE AICI, NICI LUMEA VIITOARE,
SI ACEASTA DIN CAUZA
CA ARE PLACERE PRIN ACEASTA ACTIVITATE,
DE ACEEA NU MAI ARE NEVOIE DE NICI O RASPLATA.










La Pensee nait de la volonte
du livre La Science du Coeur

Sur la Chose dont il a envie il pense
Et il ne reflechit pas a propos
de ce qui ne lui plait pas.
Par exemple sur le jour de sa mort
il ne reflechira jamais,
mais au contraire,
Il reflechira toujours sur son eternite
Parce que c'est ce qui lui plait.
Mais La Pensee a une fonction particuliere,
Celle d'elargir le desir.
Sans elle le desire seule
ne quitterait sa place
et n'aurait pas le pouvoir
de se dilater et d'agir...
Mais, lorsqu'il pense et reflechit
a la chose que le desire pretend recevoir,
alors le desir s'aggrandit et se dilate
Et realise vraiment son action.

La conclusion est
que la pensee est le serviteur du Desir,
Et le desire est l'essence de l'homme,

Il y a un grand desir
et il y a un petit desir,
et le grand desir REGNE sur les petits desires.

et celui qui represente un petit desir et n'a pas d'influence,
le conseille est donc,
penser constemment a la chose,
et dans la proportion dans laquelle il y reflechit,
s'ellargit son desir
et il se realise.




A travers une pense
a ete engendree toute cette realite
les Superieurs et les Inferieurs ensemble.
Jusqu'a la fin de tout
la fin de la Correction.


Et cette unique Pensee
fait agir tout
c'est l'essence de toute les actions
c'est celle qui recoit la fin
et c'est elle l'essence du travail
et est elle meme la realite de la perfection
et la recompense attendue.


Conectare

Daca 2 oameni
ajung la concluzia
ca unul din ei uraste
ceea ce si prietenul lui uraste,
si iubeste aceleasi lucruri
pe care si prietenul lui le iubeste

atunci se creeaza intre ei
o legatura permanenta
....
care nu se va prabusi niciodata.








Jusq'a l'infini - pana la infinit
de Baal Ha Sulam

c'est une loie merveilleuse - e o lege minunata
des mondes duperieures - a lumilor superioare
que chaque "Sefirah" - unde fiecare "Sfirah"
que nous choisissons a observer - pe care o alegem spre a cerceta-o,
nous trouvons qu'elle se compose - noi descoperim ca ea este compusa
de 10 sphirot lui appartenantes - din 10 sfirot proprii ale ei,

et lorsque nous prenons de nouveau - si daca iar luam
une de ces dix sfirot - una din aceste 10 sfirot,
   nous trouvons encore 10 sfirot - regasim inca 10 sfirot
care reprezinta elementele ce compun prima sfirah - qui sont les elements de la premiere sphira.

si astfel daca analizam - et donc si on observe
una din sfirot cu toate detaliile ce o compun - une sphira avec tous ses detailles,
iarasi vom gasi - a nouveau nous trouvons
10 sfirot care sunt - 10 sphirot qui sont
des elements bien detaille - elementele descrise in amanunt
de la sphira precedente - apartinand de sfira precedenta,

si asa mai departe...pana la Infinit.


Vedeti dragi cititori si delectati-va cu


Praful Tamaduitor

un rege mare si bun de tot---
tot ce dorea : sa faca bine cetatenilor sai...

cei ce-L iubeau cu adevarat
au urmat cu fidelitate
tot ce le-a cerut sa faca
...
si au fost rasplatiti...


iata povestirea: 
AVAK HA'MARPEH ( PAG 115 din cartea Ha Lev Mevin)
PRAFUL VINDECĂTOR,
DINTR-O EPISTOLĂ-IGHERET, DE BAAL HASULAM: AVAK HA-MARPEH


UN MARE REGE
BUN șI GENEROS,
A CĂRUI UNICĂ DORINțĂ
ERA SA-SI BUCURE CETATENII,

CĂCI NU AVEA NEVOIE
CA EI SĂ LUCREZE  NIMIC PENTRU EL,
CI TOATĂ ASPIRATIA SA ERA
SĂ  LE  FACĂ BINE CETĂțENILOR SĂI..

DESI STIA
CĂ PRINTRE CEI CARE ÎI PRIMEAU BUNĂTATEA
EXISTAU GRADATII
PRIVIND DRAGOSTEA PE CARE I-O PURTAU
șI ÎN CE PRIVESTE VALOAREA PE CARE O ACORDAU
MAJESTĂTII SALE


SI  A DORIT REGELE
SĂ DELECTEZE FĂRĂ LIMITE,
MAI ALES PE CEI MAI DEMNI,
DINTRE CETĂțENII SĂI.

ȘI RESTUL POPORULUI SĂ VADĂ GENEROZITATEA SA
FATA DE CEI CARE ÎL IUBEAU CEL MAI MULT.
CIUM ÎI SATURĂ DIN ABUNDENTA
PLĂCERILOR PREGĂTITE PENTRU EI..

SI A ADĂUGAT ACESTOR PLĂCERI
NELIMITAT DĂRUITE,
O BUCURIE DEOSEBITĂ
,SI ANUME ACEEA DE A VEDEA CA EI SUNT  ALESII  POPORULUI ,
UN ADAOS SPECIAL CELOR CARE-L IUBESC, DIN PARTEA REGELUI
.
IAR PENTRU A SE APĂRA DE PLÎNGERILE POPORULUI
CA SĂ NU SE MINTĂ
șI SĂ NU SE PĂCĂLEASCĂ SPUNIND
CĂ AR FI PRINTRE CEI CARE ÎL IUBESC PE REGE,
șI TOTUșI NU șI-AU PRIMIT RĂSPLATA

SI DAT FIIND CĂ REGELE ESTE PERFECT
EL S-A PĂZIT șI DE ACEST LUCRU
DE ACEEA S-A GINDIT LA STRATAGEME

CUM SĂ REALIZEZE ÎN FAPTĂ
ÎN MOD PERFECT CELE GÎNDITE.

ASTFEL A GĂSIT O METODĂ MINUNATĂ:
A DAT SFOARĂ ÎN țARĂ)
PORUNCIND CA TOțI CETĂțENII
FĂRĂ EXCEPțIE
SĂ VINĂ (LA CURTEA REGALĂ)
SĂ MUNCEASCĂ UN AN  ÎNTREG PENTRU REGE.

șI ALESE UN LOC ANUME ÎN CURTEA REGALĂ
șI A PUS O CONDITIE CLARĂ, ABSOLUTA,
CA ESTE INTERZIS LUCRUL
INAFARA LOCULUI ALES
CĂCI ESTE OFENSĂ,
șI ÎN OCHII REGELUI - UN LUCRU NEDORIT
ALTFEL REGELE SE VA SUPĂRA.

șI IATĂ FIECARE VA PRIMI RĂSPLATA
LA LOCUL  ACTIVITĂțII LOR.
CĂCI LE PREGĂTI OSPEțE MARI
șI TOATE DELICATESURILE DIN LUME
LA ORICE ORĂ, ORICÎND DORESC.

șI CÎND VA SOSI DATA șI SE VA FI ÎNCHEIAT ANUL DE LUCRU, ATUNCI
ÎI VA INVITA PE TOțI LA MASA REGELUI ÎNSUșI,
șI VOR AVEA PARTE SĂ-I VADĂ FAțA,

VESTEA FU DIFUZATA.

șI CU TOțII, CA UN SINGUR OM, VENIRĂ IN ORASUL REGELUI
LA CURTEA REGALĂ
CARE E ÎMPREJMUITĂ
DE SOLDAŢI ŞI ZIDURI,
CĂCI SE ÎNCHID ACOLO
PENTRU ANUL CONVENIT
ŞI LUCRUL  ÎNCEPE.

EI CREDEAU CĂ REGELE  A PREGATIT

SUPRAVEGHETORI
PRIVIND CALITATEA MUNCII LOR
SĂ ŞTIE CINE LUCREAZĂ ŞI CINE NU LUCREAZĂ.
REGELE ERA ASCUNS, E ADEVĂRAT,
DAR NU EXISTA NICI O PAZĂ,
ŞI FIECARE FACEA CUM I SE PAREA CORECT.

ÎNSĂ  ASA LE APARUSE SITUATIA,
ŞI NU ŞTIAU DE MINUNATA INVENŢIE
 ANUME CĂ EL ARUNCA UN PRAF STRICAT,
ÎN BUCATELE DELICIOASE,
ÎN SCHIMB ARUNCA UN PRAF LECUITOR
ÎN ATELIER.

ASTFEL SE VEDE SUPRAVEGHEREA
DE LA SINE
CĂCI ADMIRATORII CARE ÎL IUBESC CU ADEVĂRAT,
 ÎN MOD SINCER
DEŞI VEDEAU CĂ NU EXISTA PAZĂ
TOTUŞI DATORITA IUBIRII DEVOTATE,
RESPECTAU PORUNCA REGALĂ CU EXACTITATE
ŞI LUCRAU INTRU TOTUL
PRECUM LE-A FOST INDICAT.
.

DE ASEMENEA AVEAU GRIJĂ SĂ FIE
NUMAI ÎN LOCUL DESTINAT PENTRU MUNCA LOR.
 ASTFEL ÎNCÎT
RESPIRAU PRAFUL LECUITOR,

DECI CHIAR MANCAND LA OSPETELE OFERITE
GUSTÎND DIN DELICATESURI SI BUNĂTĂțI
SIMTEAU O MIE DE AROME

NICIODATĂ NU AU AVUT ASA PLĂCERE.
SI NU AU SIMTIT O ASTFEL DE DULCEAŢĂ.

DE ACEEA
ÎL LĂUDAU SI ADMIRAU PE REGE
CĂCI SE OSPĂTAU
LA MASA ÎMBELSUGATĂ,
MASA REGELUI, 
MAI PRESUS DE ORICE ÎNCHIPUIRE,.

DAR CEI  NEVREDNICI,
CARE NU PRICEP DE LOC
ESENTA MARETIEI REGELUI,
CA E DEMN SĂ FIE IUBIT
CU O IUBIRE DEVOTATĂ ŞI FIDELĂ.

DAT FIIND CĂ AU VĂZUT
CĂ NU ESTE SUPRAVEGHERE,
NU AU RESPECTAT PORUNCA REGALĂ
ȘI-AU BĂTUT JOC DE LOCUL DESTINAT PENTRU MUNCĂ,
FIECARE LUCRA 
UNDE ÎI PLĂCEA MAI MULT
PE TERITORIILE REGELUI.

ŞI CÎND A VENIT TIMPUL MESEI
GUSTAND DIN BUNĂTĂŢILE DE PE MASA PUSĂ,
SE UMPLEAU DE GUSTUL CEL RĂU,
DATORIT PRAFULUI AMINTIT, DĂUNĂTOR.

ATUNCI L-AU PONEGRIT SI L-AU CRITICAT 
șI OSPĂŢUL REGAL L-AU DISPREŢUIT,
BANCHET PREGĂTIT PENTRU EI
ÎN SCHIMBUL OSTENELII.

IAR ÎN CEEA CE ÎI PRIVEA
REGELE E UN MINCINOS NEMAIPOMENIT,
CARE, ÎN LOCUL DELICATESELOR LUMII
LE-A DAT ACESTE LUCRURI AMARE ŞI SĂRATE.

 ASTFEL
AU ÎNCEPUT SĂ CAUTE
TOT FELUL DE MERINDE IN ORAS
CA SĂ-ŞI ASTAMPERE FOAMEA.

IAR ATUNCI
REGELE ”I-A RUPT O A DOUA RUPTURĂ”,
MISHNEH SHIVARON SHAVRAM

CĂCI A CRESCUT OSTENEALA LOR
DUBLÎNDU-O.
ŞI NU AU CUNOSCUT
DELICIUL
DE PE MASA  IMBELSUGATA A REGELUI,
AFLATA IN FATA LOR
SUB OCHII LOR.





Lumina limitata la Vas - Or Mugbal le Kli
spuse de Rav Laitman Michael 14-07-2008

nu exista obiect spiritual fara sa existe cel ce il descopera,
orice lucru spiritual exista
daca cineva il descopera,
daca cineva il percepe,
daca cineva se afla in el.

Ca si Lumina
de unde stim ca e prezenta Lumina?
daca ii punem pe cale un obstacol,
atunci Lumina se impiedica de ceva
si vedem ca e prezenta lumina.
de ce nu e lumina inafara globului pamantesc?
inafara atmosferei?
caci Lumina aflata acolo
nu se loveste de nici un perete, o piedica

Daca se impiedica de un obiect
atunci se vede
ca "aici se afla Lumina".

Educatia De Om si Gradatiile Acesteia

In activitatea de educare se disting gradatii, de la DOMEM, TZOMEAH si  CHAY, ...adica de la Tanar , Mic- pana la gradatia de VORBITOR, sau Mare-Matur,  

dupa cei 13 ani, Yud ghimel shanim:

Educatia pe treapta DOMEM, forta exercitata in plus fata de forta de conservare  va determina schimbarea felului de a fi, a formei, a expresiei, Omului, ca in cazul metalelor, care, daca sunt incinse sau indoite cu putere, isi vor schimba forma in mod permanent, 


Educatia pe grad de TZOMEAH -Controlul naturii VEGETALELOR, Tzomeah, si a procesului lor de crestere, consta in a deveni Mesteri, ARTISTI, Omanim,  in cele 39, lamed tet, munci legate de Pomicultura, si atunci se creaza in ele o noua forma, si obtinem expresia dorita de noi. Deci, Educatorul creste pana la treapta de Pomicultor, acest grad contine Pomul, ha etz, COPIII, si ii cunoaste din interior. Si atunci din aceasta cunoastere interioara el obtine cunoasterea exterioara, forma , desenul exterior, si exercita asupra lor munca necesara pentru a obtine rezultatul dorit.
EDUCATIA pe treapta HAY, VIETATE, VIATA, FAUNA, ANIMAL,.
Educatia pe gradul HAY- cand ne aflam deasupra naturii Faunei, dar ne includem in aceasta natura si o studiem, reusim sa o  dresam in cadrul limitelor acestei categorii, de Vietate.
Caci nu se poate sa o inveti nimic, vietatea, dar ea poate fi dresata,  in formele dorite, in limitele a ceea ce este in stare sa absoarba, inregistreze..

חינוך בדרגת מדבר - Educatia pe treapta de Medaber-Vorbitor: 
atitudinea este cu totul diferita, educatorul primeste copilul in grupa, echipa, si i se adreseaza ca unui prieten, si prin exemplele de munca in echipa, cooperare, el ridica pe copil, si il fpregateste,fiind exemplu, pentru relatii reciproce. In spritualitate ca si in material, nu este posibil sa crestem fara sa punem granite, iar in spiritualitate,... educam spre disciplina interioara, incetul cu incetul. 
Rav Laitman, intr-o lectie din 27-06-11


Valiza unei persoane sus-puse


un om important a sosit cu avionul
in mana cu un mic geamantan
si este asteptat
de o multime de oameni.


si acest om
da geanta sa
cuiva
s-o duca pana la masina sa
cu care va pleca acasa.


si vrea sa-l plateasca
de exemplu
cu 100 dolari.


desigur el refuza
sa primeasca de la El
dat fiind ca e fericit
de a-L putea servi.
mai degraba decat
sa accepte suta de dolari.


din contra
in cazul unei persoane oarecare
nici pe bani
nu va accepta
sa lucreze pentru el.


ci ii va spune:
""uite sunt aici
persoane care sunt hamali
si ei vor cara
valiza ta la masina.


in ce ma priveste
nu e onorabil
sa te servesc
iar hamalii, asta fiind meseria lor,
daca vei plati,
sigur vor fi bucurosi
sa lucreze pentru tine".


Dara Ba Shuk - Locuieste In Piatza
din cartea Zohar la Am


un om iubea o femeie
si ea locuia in piatza
tabacarilor
al carei miros e greu.


daca ea nu era acolo,
el nu ar fi intrat vreodata 
in acest loc.


dat fiind ca e ea aici,
piata pielarilor apare in ochii sai
ca o piatza de mirodenii,
si i se pare ca
aici se afla toate parfumurile
cele mai bune
din lumea intreaga.



Le retour de hey en vav
ZOHAR


dans le lieu ou se tiennent les baaley Teshouvah,
dans ce monde
les justes parfaits ne peuvent se tenir
parce que les baaley teshouvah
sont les plus proches du Roi


ils attirent l'abbondance
qui vient du haut
avec plus d'intention du coeur,
et avec une force superieur
la plus grande
pour s'approcher du Roi.




?


Dr M LAITMAN raspunde la intrebarea despre importanta Pildelor si Fabulei in Cartea Zohar, in Intelepciunea Cabalei:


"Tot ce spune o persoana aflata in Lumea Spiritula, Divinitate, Kdushah, sau in Dorintza de a Darui, el spune din cunoasterea sa inalta, Hasagah, din interiorul dorintei sale de a primi, transformata in divinitate, in dorinta de a darui, tchunat ha hashpaah.
Ceea ce simte este expresie a Divinitatii aflate in interiorul sau, si atunci el iti transmite ceea ce simte in forme care nu se nasc dintransul. nu vin de la sine, ci - aceasta forma a Divinitatii care acum s-a dezvaluit in el -  ea invita acest tablou, si atunci el ti-o transmite,
si de aceea noi trebuie sa ne atasam si sa folosim, si aplicam,  toate aceste PILDE, si daca  nu le intelegem pe moment, eu iti promit ca va veni vremea cand chiar si tu vei intelege. In sfarsit,
si tu vei ajunge pe acelasi loc, treapta, si atunci vei avea in tine aceeasi pilda, exact acelasi tablou. aceeasi forma si aceeasi expresie.
de aceea ei se inteleg intre ei - inteleptii cabalei - noi nu ii intelegem.
Insa in masura in care tu te alipesti de spusele lor, asta este totul, aceasta determina totul....INTELEPTII CABALEI, MEKUBALIM, nu gresesc!. Acest lucru se cheama "Deasupra Ratiunii, Le Maala Me ha Daat".




Pilde si Fabule ale unor Intelepti Bine Stiuti:




Stiinta Adevarului
il dirijeaza pe om,
cum sa se armonizeze in interiorul sau
pentru a-l regasi pe creator.

asa cum cautam o tinta prin lentila aparatului de fotografiat,
pe care o rasucim la stanga si la dreapta,
si ascutim vederea din ce in ce mai mult,
pana ce, deodata -
hop!
vedem clar.

la fel, omul se apropie de Adevar
prin studiul stiintei cabala.









RUGAMINTE GENUINA
PAG 140



if we want to give 
Something to somebody
And the giver is afraid,
That if he gives  immediately
Whhen the receiver is asking, 

Then the receiver will not know to value
The gift,
And he will lose it for sure,
or there will be people
Who would take the gift away from him.

And since the giver knows
How important is the gift,
he does not want the receiver
To corrupt it.
Therefor he does not give him the object
he asks from him.

But he wishes the receiver
To beg him many times.
That is, by the begging-
Is created the need for the object
In the person who will receive. 
Otherwise he would stop asking.

And since he does not leave him alone through his begging,
It cannot be, 
Only in such a way, that every single time
He must understand the necessity of that thing.

Meaning,
If he wants to ask again,
the giver,
The man should think about it 
If he really needs the thing.
Only then is he able to ask again, 
If he already asked
And did not get an answer to his question.

And this is because
A man cannot ask for favors
From whom that is not interested in his requests, prayers.

Though, since the object
That he is asking for 
Is imperative, and this is something 
The whole life depends on,
This is why the need for the thing
Does not let him rest.

And he goes even above knowledge,
To request every time, again,
Since he's got no place to go.
because without this object, which he understands
is his life,
He says that
the whole life Is useless to him,
Since he's got to a feeling
That the rest
It is not worthy to live for. 


din cartea - Eroii Inimii - pag 140


















stiinta adevarului
il dirijeaza pe om,
cum sa se rasuceasca in interiorul sau
pentru a-l gasi pe creator.


asa cum cautam o tinta prin lentila aparatului de fotografiat,
pe care o rasucim la stanga si la dreapta,
si ascutim vederea din ce in ce mai mult,
pana ce, deodata -
hop!
vedem clar.


la fel, omul se apropie de creator
prin studiul stiintei cabala.




RUGAMINTE GENUINA
PAG 140




if we want to give 
Something to somebody
And the giver is afraid,
That if he gives  immediately
Whhen the receiver is asking, 

Then the receiver will not know to value
The gift,
And he will lose it for sure,
or there will be people
Who would take the gift away from him.

And since the giver knows
How important is the gift,
he does not want the receiver
To corrupt it.
Therefor he does not give him the object
he asks from him.

But he wishes the receiver
To beg him many times.
That is, by the begging-
Is created the need for the object
In the person who will receive. 
Otherwise he would stop asking.

And since he does not leave him alone through his begging,
It cannot be, 
Only in such a way, that every single time
He must understand the necessity of that thing.

Meaning,
If he wants to ask again,
the giver,
The man should think about it 
If he really needs the thing.
Only then is he able to ask again, 
If he already asked
And did not get an answer to his question.

And this is because
A man cannot ask for favors
From whom that is not interested in his requests, prayers.

Though, since the object
That he is asking for 
Is imperative, and this is something 
The whole life depends on,
This is why the need for the thing
Does not let him rest.

And he goes even above knowledge,
To request every time, again,
Since he's got no place to go.
because without this object, which he understands
is his life,
He says that
the whole life Is useless to him,
Since he's got to a feeling
That the rest
It is not worthy to live for. 



din cartea - Eroii Inimii - pag 140

Eroii Inimii
iata gustati si vedeti:
http://www.kab.co.il/kabbalah/short/70254


O culegere extraordinara de fragmente din cartea Zohar destinata tuturor indiferent de varsta samd





Apasati pe carte cu soricelul, si ea -fiind pdf - vi se va deschide, rasfoiti citind traducerea ce urmeaza, pagina cu pagina...lectura placuta!


Imparatul sta pe tron pe un munte inalt sus sus de tot, suprem,
si Omul care aduce ofranda regelui, sacrificiul, este obligat sa inalte cadoul treapta cu treapta, pana ce o poarta de jos pana sus, la Locul unde sta Imparatul stapanind peste tot. 
(coperta front).

Eroii inimii sunt cei ce au forta interioara uriasa, de a-si mentine sub control inima, dorintele, de a nu se prabusi sub povara dorintei de a se gandi la altceva inafara de conditiile Garantiei Reciproce - Ha Arvut. pag 1.

pag. 2 Giborey HaLev cu  o schita din lectia lui Rav Dr M. Laitman, la 11.9.09
http://www.kab.co.il/
editura si difuzare "Cabala LaAm"
ISBN 978-965-7065-91-4

INDEX, Cuprins-pag 3, 4 si 6, 7

Prefata -pag. 5:

Creatorul
Face exact
ceea ce tu
vrei.

Cand?

atunci cand tu
pretinzi exact
ceea ce
El vrea.




EU SI CAMARAZII MEI

Cand incep sa rasara in mine
scanteile dragostei,
inima incepe sa tanjeasca
dupa unirea cu prietenii mei,
si parca ochii mei vad
pe camarazii mei,
si urechile mele de asemenea
aud vocile lor,
gura mea graieste catre ei,
bratele imbratiseaza
si picioarele danseaza
cu dragoste si veselie
impreuna in hora,
si eu ies
din granitele materiale
si eu uit
ca este o mare distanta
intre prietenii mei si mine.

Si terenul intins  
peste cateva parsaot,
nu va separa intre noi,

si pare ca prietenii mei
stau in mijlocul inimii,
si vad totul,
tot ce se petrece acolo.

si incep sa ma rusinez,
de faptele mele meschine fata de prietenii mei,
Eu ies pur si simplu
din VASELE materiale,

si ochii mei parca vad
ca nu exista alta realitate
decat Eu si Prietenii mei.

si apoi
chiar si EU-l meu
este anulat si inghitit
total
si se include in prieteni, 

pana ce eu stau smirna si declar
ca nu exista alta realitate in lume -
decat numai camarazii.

pagina 12

AREVIM ZEH LEZEH, Garantam unul pt celalalt
GARANTIE RECIPROCA

din moment ce a descoperit
ca prietenul are grija de el, 
se trezeste in el bucuria 
si e nespus de fericit, 
si el nu mai poate
sa aiba grija doar de sine insusi.




KOAH EHAD - O PUTERE 
din scrierile lui RABASH-un mare intelept


daca fiecare prieten
se include in camaradul sau anulandu-se,
ei devin un  corp


caci indivizii 
care doresc dragostea celorlalti -
ha zulat
se reunesc intr-o unica forta
alcatuita din multe parti.


si cand e puternic de tot
atunci are posibilitatea
sa  realizeze
dragostea pentru ceilalti - ha zulat.


pag 14
Kli Maleh - Vasul Plin
din scrierile lui Baal Ha Sulam, un mare Intelept al secolului 20


nu poate vasul 
sa iasa din domeniul sau
decat daca este umplut
cu altceva,


Iar a fi gol
nu-i este posibil vasului,
...
de aceea trebuie sa ne straduim
sa-l umplem cu altceva,
si suntem obligati
sa-l umplem cu dragoste

pagina 15: din Eroii Inimii

Guf Shalem - Corp desavarsit
Zohar LaAm,  TOLDOT, Iata istoria lui Itzhak

asa cum corpul omului
se divide in organe,
si fiecare isi are
gradatia sa proprie,
edificate una peste alta,
si toate laolalta
constituind organismul intreg,

la fel Lumea,
toate fiintele din lume,
toate reprezinta organe - organe,
si sunt situate una deasupra alteia,
si cand toate vor fi corectate
vor deveni intr-adevar un corp unic.


pagina 16
Lantul Generatiilor - Shalshelet ha dorot
Baal Ha Sulam

Omul nu traieste pentru sine insusi,
ci pentru tot lantul,
astfel incat orice veriga
din lant
nu poate primi Lumina Vietii,
pentru Sine,


ci daruieste,
Lumina Vietii,
mai departe
intregului lant: 


si astfel vezi,
de-a lungul vietii sale,
la 20 de ani,
e demn sa se insoare.


si apoi 10 ani
sa astepte nasterea fiilor sai,
cum scri,
"desigur va fi parinte
la treizeci de ani".


Si atunci sta si asteapta
ca fiul sa-i creasca,
pana sa ajunga la 40,
virsta Intelepciunii, iemei Binah,


si atunci va fi demn
sa-i transmita averea si stiintza,
obtinute de el,
cu tot ceea ce a invatat si primit de la stramosii sai.


si cand va fi sigur
ca fiul nu va risipi,
poate sa paraseasca lumea aceasta,
iar fiul mentine mai departe
lantzul,
urmandu-si parintele.


pagina 18:
Brit Ahavah - Un Legamant - O uniune in iubire
Baal Ha Szulam, Shamati, sa presari sare pestefiecare din jertfele tale.

se obisnuieste in lume,
cand 2 oameni
isi fac daruri
unul altuia,


sigur e,
cand intre ei domneste iubirea, 
nu au nevoie atunci
de nici un legamant,


dar cu toate acestea,
noi vedem
ca tocmai atunci cand
IUBIREA e in floare,


atunci se obisnuieste
semnarea unui contract.


si acest lucru se face
pentru mai tarziu,
deci se face acum o intelegere,
pentru timpurile cand
dragostea celor doi va dispare,
si inima fiecaruia se va indeparta de celalalt,


si daca au un legamant,
atunci acest contract ii obliga
sa isi aduca aminte
momentul intelegerii,
avute intre dansii.


ca sa poarte mai departe
chiar si acum, in aceasta stare,
iubirea lor veche.






pag 13
KOAH EHAD - O FORTA
(din scrierile lui Rabash, Si sa-ti iubesti seamanul..)


Daca fiece prieten
se include, anulandu-se fata de celalalt,
atunci ei devin un bulgare,
caci piesele mici,
care doresc iubirea Celui Dinafara - ZULAT,
se reunesc intr-o putere unica,
compusa din multe parti.
si cand are o forta mare,
atunci ii sta in putere
sa puna in aplicare
Iubirea pentru Ceilalti, Ahavat Ha Zulat.

pagina 14:

KLI MALEH, VASUL PLIN
Baal HaSulam, Shamati, Proprietatea Obstei


nici un vas nu iese de sub controlul Sau,
decat daca este umplut
cu alt continut,

______________________________



Francais Ghiborey Ha Lev    

Pg 58
Beregah ehad nivrae-uh


DANS UN MOMENT FURENT EMANES 
Sefer Zohar la am ( Shemot, article Dodi li
ve ani loh haroeh be shoshanim)


Tous les mondes
Sont apparus
Dans une pensee unique
Et par cette pensee
Tous ont emanes.

Et atravers cette pensee
Qui est la Hohmah
A emane ce monde-ci
Et le monde d'en haut

Et tous en un instant ont emanes.

Il a fait ce monde
Correspondent au monde superieur.

Et tout ce qu'il y a en haut
Est un exemple d'en bas
Et tu n'as rien en bas
Sans racine
Des mondes d'en haut.



Pag 59

TZIUR SHALEM – UN TABLEAU COMPLET
Sefer Zohar la am
Lech lecha

L'art et la peinture
De l'homme
Est comme l'art et le dessin
De l'universe.

C'est a dire que l'homme
Contient en lui
Tout action du monde
Et l'homme s'appelle petit monde.
Pag 60

Halom loh patur

LE REVE NON INTERPRETE

Zohar laam, Vayeshev, vayahalom Joseph halom


Le reve non interprete
Ressemble a une letter non lue.

Ce qui veut dire
Que le reve se realize
Sans que le reveur le sache
Ou que le reve ne se realise pas du tout?
L'explication,
Le reve "se realize et il l'ignore"
Car dans le reve il y a un pouvoir
potentiel
Et il doit se realiser,

Mais le reveur ne l'a pas su
Et il ignore
Si le reve fut realise
Ou non.

C'est la similitude
A la lettre non lue.


Pag 61
HALOM – LE REVE
Zohar laam, Vayahalom Joseph Halom

Aucune chose au monde n'existe
Qui ne soit pas dependante du reve
Ou d'un decret,
Avant d'etre arrivee au monde.

Parce que chaque chose
Avant d'arriver au monde
Est decretee dans les cieux.
Et de la - elle se repande dans le monde.
Et ainsi elle est nee (cree, sortie,) donnee, par le decret.
Legatura de dragoste
de Baal Ha Sulam

daca unul daruieste
si celalalt nu da nimic in schimb
nu se creaza tovarasie- 

numai cand amandoi arata
dragoste unul pentru celalalt
atunci este legatura si prietenie
intre cei doi.

dar daca unul iubeste
si celalalt nu reactioneaza de fel
dragostea aceasta nu e reala
si nu are dreptul de a exista.





Un copil pe drum
In timp ce mergeau au intalnit un copil care mergea la Kaputakia
in urma unui magar incalecat de un batran.
Batranul i-a spus copilului: Fiule, spune-mi povestea ta!
Copilul a raspuns: Sant multe de povestit nu doar una, dar coboara jos
sau voi incaleca in fata ta si iti voi povesti.
i-a spus batranul (inteleptul),:" eu sunt batran si tu esti un copil, nu vreau sa ma compar cu tine".
a spus copilul: daca este asa , de ce ai intrebat despre povestea mea ( ce stiu eu)?
i-a raspuns: asa ca sa mergem impreuna pe drum.
i-a raspuns copilul: "se umfla in pene acest batran care calareste si nu stie nimic, si zice ca nu vrea sa se compare cu mine".
s-a despartit de acel batran si a continuat pe drumul sau.
paragraful  TARU
se apropie copilul de acestia, l-au intrebat si el le-a povestit intamplarea.
"bine(frumos) ai facut, mergi cu noi, si sa stam aici, sa auzim ce ne spui".
le-a spus copilul: "sunt obosit si nu am mancat astazi".  
au scos paine si i-au dat.
 li s-a intamplat o minune  
si au gasit un izvor  mic sub un arbore.
a baut din ele, si ei au baut, si s-au asezat.
Am invatat + spuse r Itzhak, pe vremuri spunea omul tovarasului sau, Spune.mi un cuvant din TORAH, si eu iti voi da o portie de Argint,  acum spune Omul Tovarasului sau, primeste o cantitate de Argint, bani, si vezi de studiul Torah. Si nu+i cine sa .i pese, vegheze, si nu e cine sa.si aplece urechile, asculte, inafara de acesti divini de sus,  putini la numar, cu care se impodobeste Creatorul, kabah, caci e scris, si poporul tau sunt cu totii TZADIKIM, CEI DREPTI, pe veci vor mosteni tzara facuta de mainile mele, spre stralucire.
CARTEA ZOHAR, TRUMAH,

Tot din cartea ZOHAR, iata un text stimulant despre MEDICINA ( DOCTORITA DIN MINE  A ALES!)

IATA din Capitolul TRUMA, DONATIE, CONTRIBUTIE; articolul " PANA LA HEZKIYA NU A EXISTAT VREUN BOLNAV CARE SA SE FI VINDECAT":



ROSH HA SHANAH par Rabash, Rav Baruch Ashlag, fils du Baal Ha Sulam.
du livre Madah Ha Lev, La Science du Coeur. pag64

Le commencement s'appelle racine,
Puisque de cette racine sortent les branches.
Et toujours les branches sont determinees
Selon la nature de la racine.

Car la racine des Oranges
ne donnera pas naissance a des Pommes,
Et la racine et la tete
Q'Adam se cre
A son origine,
Determineront
le deroulement de sa vie,
Car la racine constitue la base,
Sur laquelle est edifie toute la construction.

LA LOIE DES SAVANTS DE LA NATURE
Baal Ha Soulam, Ahavat HaShem Ve ahavat haBiriot

Chaque Branche
a sa nature et sa Loie
Selon sa racine,
Et tous les sujets,
qui se deroulent dans la racine,
Satisferont sa branche,
Qui va les aimer, les desirer,
Et en tirer benefice.

Et en Revanche,
Ce qui n'ont pas lieu dans la racine,
La branche s'en eloigne,
Et ne pourra pas les tolerer,
Et en subira des dommages.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה