יום שני, 27 בדצמבר 2010

Nobleţe, atzilut



Baal Ha Sulam

Intr-o clipa fura create 
Beregah ehad nivrae-uh


DANS UN MOMENT FURENT EMANES 
Sefer Zohar la am ( Shemot, article Dodi li
ve ani loh haroeh be shoshanim)


Tous les mondes
Sont apparus
Dans une pensee unique
Et par cette pensee
Tous ont emanes -? Ont ete emanes ? reflexive nivreu??

Et atravers cette pensee
Qui est la Hohmah
A emane ce monde-ci
Et le monde d'en haut (superieur?)

Et tous en un instant ont emanes.

Il a fait ce monde
Correspondent au monde superieur.

Et tout ce qu'il y a en haut
Est un exemple d'en bas
Et tu n'as rien en bas
Sans racine
Des mondes d'en haut.




Ohr boreh Et Ha Kli - Lumina emană vasul
Baal ha Sulam, Ptiha lehochmat Ha Kabbalah


Alef

există o lege importantă
în ce priveȘte vasele:
primirea luminii
Și dispariȚia ei
formează vasul
potrivit pentru rolul său.

deoarece cât timp vasul
nu s-a despărțit o dată
de lumina sa,
iată este inclus în lumină,
Și anulat față de ea,
ca lumânarea lângă faclă,
ke ner bifney ha avuka.

Beth

și chestiunea acestei anulări,
se explică
prin contradictia dintre cei doi,
opuși, de la o extremă la alta,

căci lumina este opulență,
care se trage ”yesh mi yesh”,
iar Vasul, este opus,
fiind Dorința uriașă
de a primi acea bogăție
care este însăși Rădăcina.


și de aceea
fiind legate una de alta,
dorința este anulată
de lumina ce o umple,
și nu este posibil să-i determine Forma,
decât după dispariția Luminii din Dorință,
măcar o singură dată.


Ghimel

După ce a dispărut Lumina,
Vasul începe să o dorească,
și acest dor după ea,
determină și definește
forma finală a dorinței.

și mai apoi,
când Lumina se întoarce și se îmbracă în vas,
se disting 2 categorii deosebite:
Kli ve Or, Vas și Lumină,
Sau Corp și Viață,
O guf ve chayim.

și aceastea sunt lucruri
mai adânci decât orice abisuri –
ve zeh inyan amok mikol amok.






Iubirea este mai importantă decât cadoul
Esența Științei Cabala
Kitvey Baal Ha Sulam, pg. 34


Iubirea,
Deși este doar un rezultat
Născut din cadou,
Totuși,
Este infinit mai importantă
Decît cadoul.

Ca un mare împărat
Care îi dă omului
O bagatelă,
Cu toate că darul în sine,
Nu are nici o valoare,
Iubirea și atenția,
din partea împăratului,
Nu se pot cuprinde,
Fiind infinite valoarea și prestigiul lor.

Astfel ,
Iubirea este dezbrăcată cu totul de substanță,
Căci ea este lumina și ea este darul,
Încât tot ce privește înțelegerea ei,
Rămâne întipărit în cunoașterea
Iubirii și atât.
Iar cadoul pare a fi șters
și uitat din inimă.



Kesher Ahavah, Legătură de Dragoste
Scrierile lui Baal Ha Sulam
Pag 571, Scopul Muncii Spirituale(Shamati)

Dacă unul dăruie,
și celălalt nu dă nimic înapoi,
nu pot să fie partneri, șutafim,

doar atunci când amândoi
dezvăluie iubirea lor, unul față de celălalt,
există o legătură și camaraderie
între cei doi.

Dar dacă unul arată iubire,
Iar celălalt nu răspunde de loc,
Nu există o astfel de iubire
și nici nu are vreun drept de a exista.








Omul si Individualitatea 

In spiritualitate Omul Adam nu-si pierde individualitatea.Dimpotriva fiecare om devine liber, si se inalta si prinde elan. infloreste. In lumea materiala Omul nu-isi cunoaste individualitatea sa ea inca nu a iesit la iveala. inca nu i s-a revelat. Ci numai pe calea spirituala, cand omul incepe sa se adreseze grupului, 

comunitatii, iar comunitatea catre om, atunci aceasta coate dintransul toata individualitatea omului de care tocmai are nevoie. Caci fara ca acest individual sa se desfoasoare si sa daruiasca grupei tot ce are, societatea spirituala nu va avea loc de a exista. Astfel numai in cadrul spiritualitatii are loc realizarea proprie a omului.


HAKOL DIBUR SHELOH
Totul este vorbirea Lui



RAV LAITMAN - dintr-O CONFERINTĂ: 30/04/08


DACĂ VEI DORI SĂ AUZI
DACĂ ITI VEI DESCHIDE INIMA
ATUNCI AI SA INCEPI SA RECUNOSTI
ÎTI VEI DA SEAMA
CĂ EL VREA SĂ VORBEASCĂ CU TINE
CĂ EL VORBESTE CU TINE
CĂ TOT CE-TI TRECE PRIN MINTE SI PRIN INIMĂ,
TOT CE SE AFĂ ÎN TINE
SI  IMPREJURUL TĂU
TOTUL ESTE VORBIREA SA, 
ZEH HAKOL DIBUR SHELOH.

TU NU AUZI
SI TU NU VEZI
SI NICI NU PERCEPI
ABSOLUT NIMIC-
DECÎT NUMAI PE EL.

NU EXISTĂ NIMIC
NICI OAMENI
SI NICI ALTCEVA,
CI DOAR CU EL STAI DE VORBĂ
SI ACEASTA ESTE LIMBA LUI.


APARENTA ,EXPRESIA LUMII,
PERCEPEREA REALITATII
PERCEPEREA EU-LUI
SUNT LIMBA LUI BOREH –CREATORUL -
CU TINE.



http://www.kab.co.il/kabbalah/short/21438
link catre cantecul
Orice, Totul este felul Lui de a vorbi, limba Sa
Hakol Dibur sheloh




hakhol dibur sheloh

MATARAT HA HEVRAH Scopul Societatii,Comunitatii

Noi ne-am adunat aici, ca să dăm fundament edificiului unei societăți, pentru toți cei interesați să meargă pe drumul și prin metoda lui Baal Ha Sulam, drumul său fiind, cum să urcăm pe gradațiile de Om, și să nu rămânem în stadiul de dobitoc, BEHEMAH. ...
Și pentru a înțelege virtutea de a fi OM, ADAM, aducem aici spusele Înțelepților, HAZAL...”pe Cel Divin să-L respecți cu teamă, și Legile Lui să le urmezi, căci acesta este  tot Omul”, (et Elokim Yareh ve et Mitzvotav Shemor ki zeh khol ha Adam).
A spus Rabi Elazar: ”A spus Creatorul Divin, Lumea întreagă nu a fost creată decât pentru acest lucru, adică pentru Yirat Ha Shem, Respectul pentru Creatorul Divin”. 
Și trebuie să înțelegem ce înseamnă YIRAT HA Boreh, ea a fost cauza pentru care a fost creată Lumea.
și este știut din toate declarațiile HAZAL, că Emanația a avut ca scop  să Facă Bine Celor Creați de El, Leheitiv le Nivraav.
Deci Creatorul a dorit să-i delecteze pe Cei Creați, să se simtă fericiți pe lume. ”Ki Zeh Khol Ha Adam”, căci acesta este tot Omul, căci cauza Creației este ”Yirat Ha Boreh,  Reverența față de Creator”.
   Dar după cercetările în cartea MATAN TORAH, unde e scris că  motivul pentru care Creații Lui, Nivra-av, nu primesc Bunătatea și Plăcerea, ha Tov ve Oneg, deși acesta este motivul Creației,
cauza este Diferenta  Formei dintre Creator și Cei Creați, Shinuy Tzurah beyn Boreh ve Nivraim.
Ha Boreh este Mashpia, cel ce Dăruiește, iar Cei Creați sunt cei ce primesc; și deoarece există legea,  Ramurile sunt asemenea Rădăcinii  de la care s-au născut Ramurile; 
și dat fiind că a primi nu există în Sursa noastră – căci Creatorului nu-i lipsește nimic și deci nu are nevoie să fie satisfăcut, primind ceva,
de aceea, când Omul trebuie să primească, el simte durere, neplăcere, de aceea orice om se rușinează să mănânce pâine de  milă.lehem hesed.
Și pentru a corecta acest lucru, a trebuit să creeze Lumea. Lumea, Olam, înseamnă HEALEM, DISPARUT, Necunoscut,
unde Bunătatea și Plăcerea sunt obligate să fie ascunse, necunoscute, dispărute. Enigmă.
De ce?
Răspunsul este, pentru Reverență, Yirah. Adică Omului să-i  fie frică să-și utilizeze Kli Cabalah, Vasul de Primire, care se numește ”Ahavah Atzmit”, Dragostea de Sine, Ego.
Deci, omul, să se abțină de a primi plăceri din cauză că are poftă de ele, și trebuie să aibă puterea de a învinge pofta pentru ceea ce dorește.
Însă poate să primească acele plăceri care aduc bucurie Creatorului, deci Ha Nivrah - Cel Creat - dorește să-i Dăruiască Creatorului, Lehashpia le Boreh.
Și să aibă frica Lui, să nu primească pentru folosul egoist, deoarece acesta îl îndepărtează de adeziunea cu Creatorul – lehidabek be Ha Boreh.
Astfel, când Omul face vreo faptă bună din Comandamentele Lui, Torah-U-Mitzvot, trebuie să aibă intenția ca ele să-i aducă gânduri sublime, să dorească să Dăruiască  Creatorului, Lehashpia Le Ha Boreh: prin faptul că execută Legea Sa. 
”Cum spuse R. Hananiah Ben Akashia: a vrut Creatorul Divin să-i înalțe pe Israel, astfel le-a dat multe Legi și Fapte Bune –Torah u Mitzvot”.
Din acest motiv ne adunăm aici să punem baza unei societăți în care fiecare din noi să meargă pe calea de a Dărui Creatorului, lehashpia Le Ha Boreh; și pentru a ajunge sa-I daruim Lui,
Lehashpiah le Ha Boreh,
suntem  obligați, mai întâi, lehashpia le ha Adam, Omul.
Și acest lucru se numește Ahavat Ha Zulat.
Iar Ahavat Ha Zulat – Dragostea pentru cei aflați înafara mea, ha Zulat, nu poate exista decât prin anularea proprie, a egoului. Și fiecare trebuie să fie pe de o parte umil, iar pe de alta, mândru, că El ne-a dat ocazia să intrăm în  societatea în care fiecare din noi are un scop unic, ca ”Aura Divină – Shehina Kedushah, să existe între noi, beyneynu”. și cu toate că nu am ajuns deocamdată scopul, dar avem în noi dorința să-l ajungem, acest lucru trebuie să fie și el important în ochii noștri, cu toate că ne aflăm la începutul drumului.
Dar noi sperăm că vom ajunge la țelul sublim.    
       


AHAVAH AHAT-
O IUBIRE
RABASH: Scrisoarea 40, IGHERET 40


PRIN CIOCNIREA INIMILOR,
CHIAR DACA APARTIN CELOR MAI SEMETI, EITANIM,
FIECARE EXTRAGE CALDURA
DIN PERETII INIMII SALE,

SI CĂLDURA PRODUCE
SCÎNTEI DE DRAGOSTE,
INCÎT PÎNĂ LA URMĂ
SE TESE DIN ELE
UN VESMÎNT AL IUBIRII,

SI AMINDOI SE CUIBĂRESC
IN ACEEASI  CUVERTURĂ,
ADICA O SINGURĂ IUBIRE
INVELESTE SI IMBRĂTISEAZĂ PE AMINDOI…


CACI ESTE BINE STIUT CA ALIAJUL -
DVEYKUT- UNESTE DOUA OBIECTE
INTR-UNUL SINGUR.




Adevarul si Minciuna
de Rabash, din articolul Influentele societatii asupra Omului

Un lucru mic este imposibil de văzut,
dimpotrivă un lucru mare este mai ușor de văzut.
De aceea, când omul are de a face cu puține minciuni,
atunci nu este în stare să vadă Adevărul,
cum de merge pe calea Minciunii.
Ci el zice
Că merge pe calea Adevărului.
Și nu ai o minciună
Mai mare ca aceasta.
Și cauza este, 
Pentru că nu prea are Minciuni,
Astfel încât să poată vedea
Situația sa Adevărată.   
Invers, când Omul și-a adunat
Multe Minciuni,
Iată că Minciuna lui deja a crescut 
 În așa măsură
Încât dacă dorește să vadă
Deja îi stă în putere s-o vadă.
Iată acum,
Deci când deja vede Minciuna,
Adică vede că merge pe calea Minciunii,
Atunci el își vede situația Adevărată.
Deci el vede Adevărul din Sufletul său,
Cum să se suie pe linia Adevărată.
Vedem, că acest punct,
Punctul de Adevăr,
Cum că merge pe calea de Minciună,
Este media dintre emet ve sheker,
Dintre Minciună și Adevăr. 
Este puntea care leagă între
Adevăr și Minciună.
și acest punct
Este sfârșitul Minciunii  
Și de aici încolo
Începe drumul Adevărului.


http://www.kab.co.il/kabbalah/short/21438
link catre cantecul
Orice, Totul este felul Lui de a vorbi, limba Sa
Hakol Dibur sheloh

http://www.youtube.com/watch?v=qn2KAsF6SG8&NR=1


Iubire Naturală, Ahavah Tiv,it
Cartea Shamati, articolul 213, Despre descoperirea Lipsei.

Cel ce iubește cu adevărat,
dorește și se gândește
numai la binele prietenului,
și se abține de a-i dăuna
câtuși de puțin.

și totul se face fără vreo socoteală,
și nu au nevoie de prea multă minte,
acest lucru fiind natural.
Ca iubirea unei mame pentru fiul ei,
Fiind toată o dorință
Spre binele copilului ei,
și nu are nevoie de vreo pregătire
sau de instruire
ca să-și iubească fiul.

Deci un lucru natural are loc fără rațiune,
Ca să convingă,
Ci se face prin simțuri și atât,
și aceste simțuri funcționează neîntrerupt
și cu devotament genuin.

și este un fapt natural,
ca iubind mult ceva,
să ne dăruim sufletul cu totul,
până ce realizăm iubirea,
și tot timpul cât
încă nu ne-am realizat scopul,
viața nu este viață.











http://www.youtube.com/watch?v=0cittkWVxJY&NR=1


mai sus este linkul catre  mai multe filmulete Video
care prezinta aplicarea in jocuri pentru copii
a fabulelor si povestirilor lui Baal Ha Sulam si a ceilorlalti mari cabalisti
pe care ii studiem cu totii cu mici si mari - la Bney Baruch

sau http://www.kab.co.il/

Tare frumoase si emotionante! Vizionati-le cu placere si drag
Unul din cantecele auzute mai sus  - tradus in continuare -

HAKOL DIBUR SHELOH
RAV LAITMAN - O CONFERINTĂ: 30/04/08


DACĂ VEI DORI SĂ AUZI
DACĂ ITI VEI DESCHIDE INIMA
ATUNCI AI SA INCEPI SA RECUNOSTI
ÎTI VEI DA SEAMA
CĂ EL VREA SĂ VORBEASCĂ CU TINE
CĂ EL VORBESTE CU TINE
CĂ TOT CE-TI TRECE PRIN MINTE SI PRIN INIMĂ,
TOT CE SE AFĂ ÎN TINE
SI CELE DIMPREJURUL TĂU
TOTUL ESTE VORBIREA SA, REPREZINTA FELUL LUI DE A VORBI,
ZEH HAKOL DIBUR SHELOH.

TU NU AUZI
SI TU NU VEZI SI NICI NU PERCEPI
ABSOLUT NIMIC-
DECÎT NUMAI PE EL.

NU EXISTĂ NIMIC
NICI OAMENI
SI NICI ALTCINEVA,
CI DOAR CU EL STAI DE VORBĂ
SI ACEASTA ESTE LIMBA LUI.


APARENTA ,EXPRESIA LUMII,
PERCEPEREA REALITATII
PERCEPEREA EU-LUI
SUNT LIMBA LUI BOREH –CREATORUL -
CU TINE.










Ve_Şamartem et nafşoteichem---ŞAM_ATI :nr  74

În paragraful „ şi să vă păziţi sufletele voastre”---„ve-şamartem et nafşoteichem”, este vorba de paza asupra sufletului spiritual, căci omul are grijă singur de sufletul material, fără să fie nevoie de comandamentele din partea Torei. Deci să fie evident faptul că el execută faptele deoarece i se pretinde prin MIŢVAH---comandament, şi îi este clar că nu ar fi executat acest lucru dacă nu era o Miţvah-faptă bună, poruncă de Sus. Iar dacă înfăptuieşte o miţvah-chiar dacă nu i se pretinde prin Ţivui, comandament, atunci să-şi analizeze faptele pt a vedea dacă poate găsi un colţişor în care a muncit numai spre a face MIŢVAH. Atunci poate Lumina de Miţvah să ilumineze faptele sale de miţvah. Astfel realizează VASUL din Miţvah, în care poate să pătrundă Lumina Superioară, OHR ELION. De aceea a se păzi, înseamnă a-şi păzi Sufletul Spiritual.



Iata   link spre jocul cel mai frumos din lume!


http://www.kab.co.il/kabbalah/short/78811
 il voi traduce!LUMINA SI PUNCT



 Ştiinţa Inimii





Pil
Elefant
Din cartea ”Scrierile lui Baal Ha Sulam”, Igheret 45, pag 741(744)

Ha Pil, Elefantul,
Care nu are axe,
În oasele sale,

Nu poate
să-și întoarcă
capul


și când vrea
să privească înapoi,
este obligat să deplaseze și să miște
corpul în toată lungimea sa,
de la cap până la coadă.











Lupul și țapul
Zeev ve Tayish
Cartea Zohar la Am, parashat Boh – Vino

Era o dată un cioban care dorea
Să-și treacă turma si cireada,
Printr-un fluviu,
și a venit un lup
să sperie turma,

ciobanul cu experiență,
luă un țap mare
și i-l oferi lupului.

A spus:
”să se lupte cu țapul
Până când îmi voi trece turma
Peste râu.
Și apoi voi reveni
să mi-l iau și pe acesta”.










Shual Melech a Hayot
Vulpoiul – regele viețuitoarelor
Zohar la Am, parashat Va Yishlah

Sunt anumite vremuri,
Când vulpea domnește
Peste toate animalele,

și atunci,
cu toate că el este
cel mai mic dintre vietăți,
cu toții i se închină.




















Nici  Pasăre
Loh Țipor
Baal Ha Sulam,”Hochmat Ha Kabbalah ve ha Filosofiah”

Dacă vedem de departe
O siluetă neagră,
Despre care
știm cu siguranță
că nu este un om,
și nu este o pasăre,

acesta este recunoscut ca mărturie,
căci dacă ar fi fost mai departe,
nu era posibil să decidem,
că nu este un om.

ADAM - Edameh La Elyon
Om, Adam; Edameh, voi fi Asemenea celui Superior
Zohar la Am, Va Yeshev

Toate lucrurile din lume,
Se tem
De forma de ADAM, OM,
Care stăpânește peste toți,
și este Împărat peste toți.



Eyn hadash, nu este nimic nou
Hakdamah le TES,
Baal ha Sulam


Privind acele inovații,
Care sunt inventate și apar astăzi
În Lumea Aceasta,

Iată, orice invenție este obligată
Mai întâi să-și facă apariția
Sus,
În Lumea Atzilut,

și de acolo,
ajunge și se propagă,
și se revelă
în Lumea Aceasta.






Rahok ve Karov, Departe și Aproape
Ptihah Le Hochmat Ha Kabbalah, Baal Ha Sulam


La fel cu obiectele materiale,
Care sunt separate
Prin distanța din spațiu,
Al yedey rihuk ha makom,

Există o distanță și între obiectele spirituale,
Prin schimbarea formei,
și ele sunt aduse laolaltă și alipite,
în măsura egalării formei.
Lefi midat hashvaat ha-tzurah.

De exemplu în lumea noastră,
Două persoane,
Apropiate prin idei,
se iubesc,
și nu acționează asupra lor distanța,
ca să-i îndepărteze.

Ci, dimpotrivă,
când sunt departe prin gândirea lor,
iată,
ei nu se iubesc unul pe altul
și apropierea în loc și spațiu,
nu-i va apropia de loc.

Iată, divergențele dintre ei,
Îi separă
Iar acordul și armonia,
Îi unește.

Iar dacă de exemplu,
sunt opuși în a lor natură,
În absolut toate aspectele,
Atunci
Ei sunt departe unii de alții,
Precum e Răsăritul față de Apus.







Or Pashuth, Lumină Abstractă
(simplă)
Baal Ha Sulam, Torat Ha Kabbalah U-Mahutah, Bituyim Ruhaniim

Obiectul spiritual,
Nu există nimic asemănător cu el,
Și de aceea nu are litere,
Ca să se gândească prin ele,
Care să-l exprime.

Și chiar dacă se spune despre El, în general,
că este or pashuth, lumină simplă,
care coboară,
fiind atrasă,
de cel ce o pretinde,
până ce-l învăluie,
înțelegând-O,
în totalitate, destul ca să se descopere.

Iată și aceasta este o limbă împrumutată,
și tot ce se numește lumină, or,
în lumea spirituală,
nu se aseamănă cu lumina Soarelui sau a lumânării.

și ceea ce noi numim
în lumea spirituală,
lumină, or,
Este un nume preluat
De mintea omenească,



A cărei natură,
În momentul când apare în om,
Eliberându-l de îndoieli,
El descoperă o abundență
De Lumină și Voluptate,
Care îi pătrunde ființa toată.


Baal Ha Sulam - Rav Yehuda Leib Ha Levi Ashlag 

Or Pashut, Lumină Abstractă
(pashut = simplu abstract)
Baal Ha Sulam, din articolul Torat Ha Kabbalah U-Mahutah, paragraful despre Expresii in Spiritualitate
Bituyim Ruhaniim

Vedeti, Obiectul spiritual,
Nu există nimic asemănător cu el,
Și de aceea nu are litere,
Ca să gândească prin ele,
Care să-l exprime.

Și chiar dacă se spune despre El, Boreh, în general,
că este or pashuth, lumină simplă,
care coboară,
fiind atrasă,
de cel ce o pretinde,

până ce-l învăluie,
Si el o intelege
în totalitate,
suficient ca să o descopere.

Iată și aceasta este o limbă împrumutată,
și tot ce se numește lumină, or,
în lumea spirituală,
nu se aseamănă cu lumina Soarelui sau a lumânării.

și ceea ce noi numim
în lumea spirituală,
lumină, or,
Este un nume preluat
De mintea omenească,

In a cărei natură,
În momentul când apare în om,
Eliberându-l de îndoieli,
El descoperă o abundență
De Lumină și Voluptate,
Care îi pătrunde ființa toată.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה