Matok Le Haveroh-Dulce Pentru Prietenul Sau
Igheret mem, din Scrisoarea 40 de Rabash
http://www.youtube.com/watch?v=Xm9x_89_1c4&feature=player_embedded#!
Sfirot u Partzufim – Sfirot și Partzufim
Baal Ha Sulam, Esența Științei Kabbalah
Dacă iei ca exemplu corpul
Unei mici vietăți,
Care doar un rol îndeplinește,
Acela de a se hrăni,
Pentru a-și asigura existența
Câtva timp,
Destul pentru a se reproduce,
și a continua propagarea speciei.
și vei descoperi în ea sisteme complicate,
din mii de fibrile și tendine,
descrise de savanții biologiei,
plus miile nenumărate,
de organe și substanțe,
nedescoperite încă ochilor Omenirii.
De aici, poți să-ți dai seama,
De câte sisteme
și organe,
Este nevoie,
Care să se unească,
Pentru a crea și revela,
Scopul Divin.
Standardul asumat de Înțelepți,
Amat Ha Midah le Baalei Ha Hochmah
Baal Ha Sulam, Tchunata shel Hochmat Ha Nistar Bichlalah
Omul neevoluat,
Nu poate aștepta mult timp,
și el alege profesii plătite pe loc, imediat,
chiar dacă salariul este mic.
Iar omul dezvoltat până la piscuri,
Se va putea abține,
și va alege munci, scump răsplătite,
chiar dacă termenul final, când va ajunge,
este îndelungat, și nedeslușit.
și află, că acesta este standardul
celor Înțelepți,
căci acest lucru depinde de progres,
și cel ce așteaptă până la al său termen,
va câștiga prețul cel mai mare.
Komat Ha Melech, etajul Regelui
Rabash, Vino La Paroh, din cartea Treptele Scarii Shlavey Ha Sulam
În primul rând,
omul e obligat
Să urce la etajul întâi,
Înainte să urce la etajul doi,
valoarea înălțimii Regelui
Căci prin faptul că s-a înălțat
La etajul întâi,
Omul învață,
Cum să stea de vorbă cu Regele
Față în Față.
Și atunci îi va avea putere
să-i ceară Regelui,
tot ce-i dorește inima...
Gamal Noseh Meshi, Cămila ce poartă mătasea
Baal ha Sulam, Hakdamah le Panim Meiirot u Masbirot
Ha Hochmah Hazot,
Această înțelepciune,
a fost dăruită doar
Oamenilor Inimoși, Anshey Levav,
Căci vorbele, Matrițe,niște corpuri,
Iar Gusturile, Ha-Teamim, ca Sufletele.
și dacă nu a înțeles gusturile, Ha-Teamim,
desarta munca toată a fost,
și suferința
în van și risipită în vânt.
Ca cel care muncește,
Numărând paginile și cuvintele,
Din tratatele de medicină,
Căci din această muncă și trudă,
Nu va putea scoate leacul, și să vindece.
Desigur nu va fi medic, rofeh,
Decât înțelegând știința,
Din cărțile de Medicină scrise,
și după multă osteneală,
plătită cu sânge și sudoare.
și dacă nu a făcut tot ce-i stă în putință,
pentru a ajunge la măiestrie,
se va asemăna cu o cămilă,
încărcată cu mătase, și purtând-o,
fără să-i fie de folos,
nici camilei mătasea, nici mătăsii cămila,
pentru a ajunge la scopul
pentru care a fost creat.

STIINTA INIMII - MADAH HA LEV
ADAM HA RISHON - ADAM CEL DINTAI
EROII INIMII - GHIBOREI HA LEV
EROII INIMII - GHIBOREI HA LEV
STIINTA INIMII MADA HA LEV
Lumea spirituală – ha'olam ha' ruhani, se numește NISTAR, ASCUNS, căci ea este ascunsă de simțurile
noastre.
Dar dacă omul dorește să o perceapă,
i se deschid cele 5 organe de simț ale Sufletului sau Neshamah:
Keter, Hochmah, Binah, Zeir-Anpin, Malkut
Și atunci el poate înțelege tot ceea ce simte
.
.
16/10/09, USA, Buffalo
Focus al Ha'Boreh
Focus Sobre el Creador.
Según tema del Rav (24.07.07) en "Bet Kabbalah La'am"
La sabiduría de la kabbalah calibra el hombre,
A encontrar el Creador.
Coma que se busca el blanco via la lente de la camara,
que se mueve ala derecha y ala izquierda
y enfocando la vista mas y mas,
hasta que de pronto-
hopa!
Se ve claro.
Así el hombre se acerca a el mismo a el creador
con el aprendizaje de la sabiduría de la kabbalah.
Galim Ruhani'im
olas espirituales
segun tema
El trabajo interno
es arreglar el corazon,
y los sensos,
para captar el mundo spiritual.
que se mueve un boton,
y se agara la ola en el aire.
Asi mismo el hombre se mueve a el mismo,
y se ajusta mas y mas correcto,
a la friquencia spiritual,
en acciones que le llaman “cavana”.
Hasta que de pronto
se le abra otro dimension,
y le descubre
el mundo spiritual.
Olam Katan
Mundo Pequenio
segun tema de Rav de leccion(26.10.06) ”Haqdama Le'Taas”.
A ninio pequenio tiene mundo pequenio,
el no ve
y no alcanza
y no comprede
que se existe un mundo much mas grande.
Y tambien en su mundo pequenio,
se le dicen,
que un parte le pertenece a el,
y el otro parte,
es prohibido para el.
Pero cada vez
esos limitaciones
se extienden,
y el comienza aprender,
que se le permite mas.
Y tambien el mundo que se veia anteriormente,
que estaba
de pronto se extiende.
Y el ve que hay una calle,
y
y hay todo el mundo
y el se encuentra sobre el globo terraqeo.
Asi,en el mismo camino,
se le descubre al hombre poco a poco
la sabidurilla de la kabbala.
Mashal Ha'Tznon
El Ejemplo del Rebano
de “Haqdama del libro de Zohar”
El gusano que nacio dentro
el esta sentado halla y piensa,
que todo el mundo
esta muy amargo,
y muy oscuro,
y muy pequenio,
Pero en el momento que se irrumpio la cascara de rabano,
y rapidamente mirando afura
el dice en sorpresa:
“Yo pense que todo el mundo es
y ahora veo al frente de mi
un mundo grande civilizado extraordinario y asombrosamente lindo.”
Aviron Tas Be'Shamayim
Avion Volando en el Cielo
segon ejemplo de carta 37 de '"Igrot Rabash”
Diez personas paradas
viendo de lejos un avion volando.
Y el tamanio
se ve en los ojos
Una parte de la personas tiene largavista
que incrementa el tamanio
Pero a cada uno
tiene largavista diferente-
a uno que se le aumenta mucho,
y a otro se aumenta poco.
Asi sale, que uno ve
avion en tamanio de cuatro metros,
el segundo dise que su tamanio es tres,
y el tersero reclama que su tamanio es solo dos metros,
y todos disen la verdad sobre lo que ven.
Pero todos esos cambios entre uno al otro,
no hasen ningun cambio en el avion mismo,
sino los cambios estan entre la jente
que estan mirando el avion.

Ke'Holech Lifney Hamelech
Ejemplo del Ba'al Ha'Sulam de carta (lajina126) de libro "Pri Jajam Igrot Kodesh".
Un hombre camina en el cruse
y ve un jardin que da gusto de ver,
y oye un vos llamando a el
de tanto sopresa cruso la cerca en un solo brinco
y ahi el esta a dentro
y de tanto emosion y rapides
no sentio que el camina delante
y el rey esta serca de el y esta pasiando atras de el.
Y asi el camina agradiciendo y meritando el rey con todos sus fuersas
con el proposito a preparer se a la recepcion
Y de nada siente que el rey esta cerca de el
de pronto el mira para atras
y esta mirando que el rey esta ahi.
Por supuesto que ahi se humento mucho la alegria
y el comenso paciar atras
glorificando lo mas que puede,
poque el rey esta adelante y el esta atras
Y asi caminan pasiando,hasta la entrada,
y el hombre sale de la entrada,
y vuelve al sitio donde estava al inisio,
y el rey queda en el jardin crerrando la puerta.
Y quando el hombre mira que ya el esta separado
y el rey no esta con el,
y comiesa a buscar la entrada
de manera que el rey este adelnte de el.
Pero ni existe esta entrada.
solamente quando vino en la primera vez
de manera que el estava adelante
y el rey estava atras de el ,sin que podria sentir.
Necuda she Ba'Lev
El Punto del Corazon
segun tema del Rav de clace (05.10.07) sobre articulos “Shamati”
Durante dieses miles de anos
el hombre pasa su desaroyo
en este mundo,
Asta que de pronto
se le dispierta el punto
lo que es el reshimo que se llama
parte
Y entonces el comiensa preguntar
“cual es la razon de mi vida?”
y querer algo
que esta por ensima de este mundo.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=358275894187355&set=t.1612476198&type=1&theater
M Laitman dintr-o Conferinta: 30/04/0
DACĂ VEI DORI SĂ AUZI
DACĂ ITI VEI DESCHIDE INIMA
ÎTI VEI DA SEAMA
CĂ EL VREA SĂ VORBEASCĂ CU TINE
CĂ EL VORBESTE CU TINE
CĂ TOT CE-TI TRECE PRIN MINTE SI PRIN INIMĂ,
TOT CE EXISTĂ ÎN INTERIORUL TĂU
SI IN JUR
TOTUL ESTE VORBA SA,
ZEH HAKOL DIBUR SHELOH.
TU NU AUZI
SI NU VEZI
SI NICI NU PERCEPI
ABSOLUT NIMIC-
DECÎT doar PE EL.
NU EXISTĂ NIMIC
NICI OAMENI
SI NICI ALTCINEVA,
TU - CU EL - STAI DE VORBĂ
SI ACEASTA ESTE LIMBA LUI.
PERCEPEREA REALITATII
PERCEPEREA EU-LUI
SUNT LIMBA CREATORULUI
CU TINE.
- katuv be lashon ha ז zohar
HAKOL DIBUR SHELOH
M Laitman dintr-o Conferinta: 30/04/08
DACĂ VEI DORI SĂ AUZI
DACĂ ITI VEI DESCHIDE INIMA
ÎTI VEI DA SEAMA
CĂ EL VREA SĂ VORBEASCĂ CU TINE
CĂ EL VORBESTE CU TINE
CĂ TOT CE-TI TRECE PRIN MINTE SI PRIN INIMĂ,
TOT CE EXISTĂ ÎN INTERIORUL TĂU
SI IN JUR
TOTUL ESTE VORBA SA,
ZEH HAKOL DIBUR SHELOH.
TU NU AUZI
SI NU VEZI
SI NICI NU PERCEPI
ABSOLUT NIMIC-
DECÎT doar PE EL.
NU EXISTĂ NIMIC
NICI OAMENI
SI NICI ALTCINEVA,
TU CU EL STAI DE VORBĂ
SI ACEASTA ESTE LIMBA LUI.
PERCEPEREA REALITATII
PERCEPEREA EU-LUI
SUNT LIMBA CREATORULUI
CU TINE.
Ha Hasagah Ha Ruhanit
Cunoașterea Spiritualitatii
Cartea Shamati, art. Despre Cunoașterea Spiritualității
Alef : Ha Ohr Ha-Elion,
Lumina Superioară
Lumina de Sus,
Se împarte în 2 categorii, bhinot.
Cel ce cunoaște, masig,
și cel ce este cunoscut, musag.
masig u musag.
și tot ceea ce se discută
pe tema Luminii Superioare,
Ohr Elyon,
Reprezintă doar
Percepția celui ce înțelege, masig,
pe cel înțeles, musag.
Însă fiecare în parte
Ha Masig, singur,
Sau Ha Musag, singur,
Nu au nici un nume.
Beth: Masig U Musag
Cel ce înțelege, concepe, și înțelesul
Hasagah Ruhanit, Cunoașterea Spirituală, înseamnă,
Că cel ce înțelege
și cel înțeles,
Masig u Musag
sunt împreună,
căci fără Masig,
nu are nici un sens și formă cel Musag,
dat fiind că nu este cine să primească,
forma celui Musag.
Ghimel: Ha Masig, Cel ce Cunoaste, Castiga, ATINGE, Înțelege
Ca să putem înțelege
Ceea ce A VRUT EL,
Mah she Ratzah,
Ca să cunoaștem și să înțelegem,
El A Creat și El ne-a Dat
Aceste organe de simț,
și aceste Simțuri percep
din Lumina Superioară
ceea ce simțim
DALET: Ha shinuyim rak ba Mekabel,
Schimbările au loc numai în Cel Ce Primește
Lumina nu se schimbă,
Ci toate schimbările au loc în Vase – Kelim.
Deci, în simțurile noastre,
Care judecă totul după închipuirea noastră.
și din acestea află,
dacă mai multe persoane privesc
același Obiect Spiritual,
fiecare va vedea ceea ce îi dictează
imaginația și simțurile proprii.
și de aceea, fiecare,
vede o altă formă,
și însuși Omul,
se va schimba mereu,
potrivit cu
înălțările și căderile proprii.
și scrie textul:
”Lumina este o Lumină Simplă,
și tot ce se schimbă,
depinde numai de cei ce Primesc”,
Ha Ohr Hu Ohr Pashut,
Ve kol ha shinuyim hem rak
Ba mekablim.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה